Een partnerschap met IDFA

IDFA is een culturele instelling met maatschappelijk urgentie dat een groot publiek bereikt. Middels een partnerschap met IDFA kan Wageningen University & Research zich associeren met het imago van IDFA, aanhaken bij de inhoudelijke thema's en een groot publiek bereiken. Door middel van dit partnerschap ontwikkelt Wageningen University & Research zich door als een organisatie die middenin de samenleving staat en die de dialoog aanjaagt tussen verschillende partijen in de samenleving.

Het partnerschap kan worden vormgegeven op basis van:

- Inhoudelijke programma's door het jaar die plaatsvinden in het Dialogue Centre in Wageningen, online of in het IDFA Paviljoen (Vondelpark).

- Publieksgerichte filmvoorstellingen en verdiepende nagesprekken tijdens het festival.

- Een wegwijzer (filmset) gecureerd in samenwerking met IDFA met films uit de IDFA selectie aansluitend op een actueel thema voor studenten en relaties van Wageningen University & Research.

Opties partnerschappen

Premium partner

Vanaf €150.000

Hoofd partner

Vanaf €75.000

Partner

Vanaf €25.000

IDFA streeft naar duurzame samenwerkingen met uitzicht op groei. Daarom spreken wij de intentie uit om een samenwerking voor meerdere jaren op te zetten.

Onderstaande tegenprestaties geven een idee van de mogelijkheden binnen een partnerschap met IDFA. De mogelijkheden zijn zeer divers en daarover gaan wij graag in gesprek om de juiste aansluiting met elkaar te vinden.

IDFA als katalysator voor de dialoog

Als een Premium- of Hoofd partner biedt IDFA een uitgebreid pakket aan mogelijkheden:

Gedurende het jaar

  • Inhoudelijke programma's in het Dialogue Centre in Wageningen met filmfragmenten of (korte) documentaires van IDFA om belangrijke onderwerpen te bespreken en authentieke gesprekken te starten over specifieke thema's zoals duurzaamheid, klimaat en innovatie.
  • IDFA-films uit de collectie worden ingezet voor (online) evenementen.

Tijdens het festival

  • Premium- en Hoofd partners krijgen een exclusieve pathway (set van documentaires die het WUR brand versterken) samengesteld tijdens het festival omtrent een bepaald thema. Wageningen University & Research wordt met naam verbonden aan deze pathway.
  • Mogelijkheid om tijdens het festival een of meerdere publieke voorstellingen te organiseren.

Het IDFA Paviljoen in het Vondelpark (onder voorbehoud)

  • Gedurende het jaar kan Wageningen University & Research in samenwerking met IDFA verschillende publieke en/of besloten inhoudelijke programma's organiseren, gericht op een of meerdere thema's aan de hand van documentaires/filmfragmenten.

Relatiemanagement

Als een Premium- of Hoofd partner biedt IDFA een uitgebreid pakket aan mogelijkheden:

In samenwerking met IDFA kan Wageningen University & Research het relatiemanagement van de universiteit uitbouwen en versterken.

Tijdens IDFA kunnen politieke- en bestuurlijke stakeholders, zakelijke relaties, NGO's, (top)alumni en (internationale) studenten verschillende inhoudelijke evenementen bijwonen die door WUR en IDFA worden georganiseerd.

Tijdens het festival

  • Mogelijkheid om een of meerdere publieke óf besloten voorstellingen te organiseren exclusief voor (potentiële) studenten/alumni en/of donateurs.

Toegang tot het festival met relaties

  • Een Premium partner krijgt exclusieve toegang tot de IDFA-openingsavond met ontvangst in een loge in Koninklijk Theater Carré voor belangrijke relaties van WUR.
  • Verschillende premières (aantal in overleg)
  • Festival vouchers voor reguliere vertoningen.

Branding, communicatie en marketing

IDFA is een cultureel geëngageerd merk. Wageningen University & Research kan door een partnerschap met IDFA enerzijds haar positie als internationaal onderzoeksinstituut verder versterken en anderzijds een groot nieuw publiek kennis laten maken met haar activiteiten en doelstellingen. IDFA beschikt over een publieksbereik met jaarlijks 300.000 bezoeken en 3.500 internationale gasten. Met media-partners zoals De Volkskrant, NPO, de Groene Amsterdammer, VPRO, VICE, WeTransfer en OneWorld zorgt IDFA jaarlijks voor veel aandacht en inhoudelijke artikelen. Ook internationaal kan IDFA jaarlijks rekenen op een flinke hoeveelheid media-aandacht.

Aan een Premium- of Hoofd partner biedt IDFA een uitgebreid pakket aan zichtbaarheid. Onderstaand een aantal opties:

Commercial

  • De mogelijkheid om voor alle reguliere voorstellingen (circa 950) een commercial van 30 seconden te vertonen

Advertentieruimte

  • Programmamagazine, een hele pagina (300.000 lezers via de Volkskrant). Voorbeeld van een magazine.
  • Banner op de IDFA-website (homepage met circal 10 miljoen unieke pagina bezoeken)

Naamsvermelding met logo in/op

  • Mupi festivalposter (oplage 500) & (A0/A2) festivalposter (oplage 2.500)
  • Digibord (175)
  • Inloopdia tijdens de Opening van IDFA en de Awardceremonie
  • Colofon website en programmamagazine bij partners
  • Sponsorbord, hangend of staand op de diverse festivallocaties
  • Overig drukwerk, dat verschijnt als publiciteit voorafgaand aan het festival
  • IDFA-commercial met partners in filmtheaters
  • IDFA-leader tijdens het festival
  • IDFA-leader bij online vertoningen (indien van toepassing)
  • IDFA-leader verspreiding via YouTube
  • Advertorials via social-media (Facebook en Instagram)
  • Footer op de homepage website (400.000 unieke views)
  • Footer in de nieuwsbrieven
  • Diverse festivalbadges en entreebewijzen
  • Fotowand op festival locatie
  • Locatiemarkering (binnen/buiten) bij alle festivallocaties (vlaggen).