Partnerschappen

Premium partner van IDFA

IDFA streeft naar duurzame samenwerkingen met uitzicht op groei. Daarom spreken wij de intentie uit om de samenwerking voor meerdere jaren op te zetten.

Met een partnerschap kan ASML een groot nieuw publiek kennis laten nemen van de technologische ontwikkelingen die door ASML mogelijk gemaakt worden.

IDFA gaat graag in gesprek om tot een op maat gemaakt partnerschap te komen.

Innovation Partner van IDFA

- ASML verbindt zich aan het thema Toekomst, technologie en innovatie, en wordt hiermee Innovation Partner van IDFA

Partner van het Doclab programma van IDFA

Daarnaast wordt ASML partner van het nieuwe media programma IDFA Doclab, dat bestaat uit:

- Het R&D programma in samenwerking met MIT

- Jaarlijks living lab voor een breed publiek met de nieuwste new media documentaires op het gebied van VR, AR, AI en robotica

- Conferentie voor iedereen die geïnteresseerd is in nieuwe digitale technologieën, virtual reality en interactieve media

- Het Doclab Forum, een markt voor co-productie en co-financiering van interactieve projecten

Daarnaast kan ASML de volgende Award adopteren:

IDFA Award for best creative technology - mogelijk gemaakt door ASML

IDFA als katalysator

Filmsets

- ASML kan filmfragmenten of korte documentaires gebruiken om (intern) belangrijke onderwerpen te bespreken en authentieke gesprekken te starten over verschillende thema's.

- In samenwerking met IDFA kan een passende filmset gecureerd worden met randprogrammering zoals inhoudelijke nagesprekken in de vorm van discussies.

Relatiemanagement

Tijdens het festival

- Exclusieve IDFA-openingsavond met ontvangst in loge in Carré met belangrijke relaties.

- Tijdens het festival een of meerdere filmvertoning(en) in een filmzaal in Amsterdam, hosted by ASML (of gedurende het jaar)

en/of

- IDFA-dag voor relaties van ASML met een dagprogramma waarin films en het Doclab programma worden afgewisseld door contactmomenten (ontbijt/lunch/borrel).

Gedurende het jaar

- 1 x Haardvuur- en/of around the boardroom event met filmfragmenten geselecteerd op thema's of in gesprek met filmmakers.

en/of

- ASML kan 1 of meerdere IDFA-films uit de collectie inzetten voor een intern evenement.

(indien DCP beschikbaar is of via het dashboard van IDFA)

Branding en marketing

Als Premium partner krijgt ASML het meest uitgebreide pakket aan zichtbaarheid, waaronder:

Vermelding als Innovation Partner

- ASML wordt in alle communicatieuitingen van IDFA meegenomen als Innovation Partner van IDFA;

Commercial

- ASML heeft de mogelijkheid om voor alle reguliere voorstellingen een commercial van 30 seconden te vertonen;

Advertentieruimte

- Programmamagazine, een hele pagina (300.000 lezers via de Volkskrant);

-Banner op de IDFA-website (homepage);

Naamsvermelding met logo in/op

- Mupi festivalposter (oplage 500) & (A0/A2) festivalposter (oplage 2.500);

- Digibord (175);

- Inloopdia tijdens de Opening van IDFA en de Awardceremonie;

- Colofon website en programmamagazine bij Premium partners;

- Sponsorbord, hangend of staand op de diverse festivallocaties;

- Overig drukwerk, dat verschijnt als publiciteit voorafgaand aan het festival;

- IDFA-commercial met partners in filmtheaters;

- IDFA-leader tijdens het festival;

- IDFA-leader bij online vertoningen (indien van toepassing);

- IDFA-leader verspreiding via YouTube;

- Advertorials via social-media (Facebook en Instagram);

- Footer op de homepage website (400.000 unieke views);

- Footer in de nieuwsbrieven;

- Diverse festivalbadges en entreebewijzen;

- Fotowand op festival locaties;

- Locatiemarkering (binnen/buiten) bij alle festivallocaties (vlaggen).

Premium partnerschapschap: tussen de € 150.000 - € 300.000

Hoofd partnerschap: tussen de € 75.000 - € 150.000