ASML X IDFA Samen naar een duurzame toekomst door innovatie

IDFA als katalysator

Filmsets: Ieder jaar toont IDFA de nieuwste documentaires op het gebied van technologie en innovatie, met onderwerpen als kunstmatige intelligentie, informatietechnologieën, ontwikkelingen op het gebied van media en digitale cultuur en de impact hiervan op de samenleving. Deze films kunnen door ASML op de volgende manieren worden ingezet: ASML kan filmfragmenten of korte documentaires gebruiken om (intern) belangrijke onderwerpen te bespreken en authentieke gesprekken te starten over verschillende thema's, zoals digitalisering, persoonlijke ontwikkeling, of de kernwaarden van ASML. In samenwerking met IDFA kan een passende filmset/pathway gecureerd worden met randprogrammering (bijvoorbeeld inhoudelijke nagesprekken in de vorm van discussies) 1 x Haardvuur- en/of around the boardroom event met filmfragmenten geselecteerd op thema's of in gesprek met filmmakers. ASML kan 1 of meerdere IDFA-films uit de collectie inzetten voor een intern evenement.

ASML als Innovation partner

Dassen: ‘Herkenbaar, mensen moeten het cool vinden om voor een bedrijf als ASML te werken. We hebben in Nederland een fantastische positie op de arbeidsmarkt, maar in de Verenigde Staten speelt dat minder. Daar concurreren we op de arbeidsmarkt bovendien met Facebook en Amazon. Zeker op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Daarom is het heel belangrijk om duidelijk te maken wat dat gekke bedrijf uit Nederland eigenlijk doet en dat onze technologie aan de basis staat van fundamentele ontwikkelingen in de techsector. Dat mensen zich hier persoonlijk kunnen ontwikkelen, bijvoorbeeld in een positie als manager, wordt gewaardeerd.’ Paragraaf uit interview in Managementscope.nl met Roger Dassen, 10 maart 2021: IDFA kan een rol spelen in de positionering van ASML door een partnerschap. IDFA is een geëngageerd, toegankelijk en cool merk dat een grote inclusieve doelgroep bereikt, waaronder veel jongeren. IDFA en ASML kunnen samen een interessante culturele positie opeisen in Veldhoven en omstreken door samen naar buiten te treden, en zo nieuw internationaal talent aantrekken. Veel makers van IDFA Doclab komen van Sillicion Valley, denk aan bijvoorbeeld Facebook, Amazon, Microsoft . Zij hebben een bepaalde speelsheid: zij spelen met technologie. IDFA kan deze makers in samenwerking met ASML samenbrengen om nieuw talent te werven.

- ASML kan zich verbinden als themapartner van het thema Toekomst, technologie en innovatie, en wordt hiermee Innovation Partner van IDFA - ASML kan het DocLab programma van IDFA adopteren. Hiermee wordt een grote groep internationale kunstenaars, wetenschappers en ondernemers bereikt die spelen met technologie.

Relatiemanagement en Branding en marketing

- ASML kan de exclusieve IDFA-openingsavond met ontvangst in loge in Carré met belangrijke relaties bijwonen. - Tijdens het festival kan een of meerdere filmvertoning(en) worden georganiseerd in een filmzaal in Amsterdam, hosted by ASML. - IDFA-dag voor relaties van ASML met een dagprogramma waarin films worden afgewisseld door contactmoment (ontbijt/lunch/borrel). - Commercial: ASML heeft de mogelijkheid om voor alle/een deel van de reguliere voorstellingen een commercial van 30 seconden te vertonen; Advertentieruimte: Programmamagazine, een hele pagina (300.000 lezers via de Volkskrant) + Banner op de IDFA-website (homepage); Naamsvermelding met logo in/op verschillende festivaluitingen: Festivalposter, inloopd-ia bij de opening van IDFA/Awardceremonie, colofon website, nieuwsbrief, sponsorbord, overig drukwerk, IDFA-commercial met partners, IDFA-leader, IDFA-leader verspreiding via Youtube, diverse festivalbadges en entreebewijzen, locatiemarketing.