image

Communicatie en bereik

Reflect on reality

Het doel van de marketing- en communicatieafdeling van IDFA is om een ​​groot en divers publiek te bereiken, zowel binnen Amsterdam als in het internationale circuit van professionals uit de industrie. In 2019 zijn we de organisatie blijven positioneren als een instituut dat 'grenzeloze nieuwsgierigheid oproept', zoals het jaar ervoor was neergelegd. Er is een ongekende diversiteit in de berichtgeving over het festival. Op het festival waren Variety en The Hollywood Reporter aanwezig, evenals de vakbladen Filmkommentaren, Screen International en CineEuropa. Meerdere weken lang was IDFA te zien in Nederlandse primetime tv-talkshows. Maar niet alleen West-Europa en de VS hebben de buzz van IDFA opgepikt: nieuwsuitzendingen uit meer dan 105 landen rapporteerden over IDFA in 2019, variërend van Iran tot Chili.

Het bereik van de online media van IDFA groeide in alle platformen in 2019. IDFA.nl, ons belangrijkste marketing- en communicatiemiddel, kende in 2019 een stijging van 28% tot 968.422 bezoeken. Al jaren vertoond IDFA ongeveer 800 IDFA-collectiefilms die gratis of tegen een kleine vergoeding online worden bekeken. Jaarlijks trekt dit een steeds groter aantal kijkers. Tijdens de lockdown waren er zelfs maanden dat er 876.361 views per maand waren.

Specifieke thema's, interessante onderwerpen en ontwikkelingen in mondiaal nieuws werden het hele jaar door als kans genomen om relevante films uit de online collectie op onze website en socialemediakanalen te belichten. Op sociale media trekt IDFA een steeds groter publiek aan: Facebook bereikt nu 86.000 fans, Twitter heeft ongeveer 50.000 volgers en Instagram groeide in minder dan een jaar van 9.000 naar 13.800 volgers - wat waardevolle leads oplevert voor een potentieel jonger publiek.

Publieksbereik: 292.870 bezoeken

Social media

85,153 Facebook followers 61,341 Twitter followers 13,800 Instagram followers

Website

971,558 users 1,630,457 sessions 8,712,699 unique page views

Publications

5,790 mentions in global media 105 countries where IDFA received coverage

App

9,400 app users